ESP

ESP..I'm In love With You..

Ini detik pertama saya mula jatuh hati pada Energy Soy Protein (ESP)..memang MAGIC saya rasakan..
Saya mula consume ESP masa mula-mula pregnen..tengah mornig sickness..tapi saya bukan morning sickness, tapi afternoon - evening sickness.....saya hanya boleh makan sampai jam 10pg..lepas masa tu sampai la nak tidur...saya tak boleh nak telan ape-ape kecuali air...

Muka pucat lesi, tak bermaya..jalan pon terhuyung-hayang jer...pedih perut sebab gastrik..Allah jer yang tahu...mau tak pedih..saya tak makan...memang sakan la acid dalam perut ni bergumbira...

2 minggu minum...saya dapat rase..pedih perut dah hilang..terasa macam MAGIC...dah lama mengidap gastrik ni...boleh pulak pedih perut tu hilang..sape yang tak rase MAGIC kan...???

Then..baru tergerak hati nak tahu...ape khasiat ESP ni sebenarnyer...sampai saya ada rase MAGIC bila consume...jom baca..:)

ESP..The Shaklee Difference..

  • Syarikat pertama cipta supplement berasaskan soya
  • Ianya bukan air soya biasa, tapi protein soya yang dah diekstrak dari kacang soyanyer..pada suhu rendah
  • Non-GMO kacang soya -- 850g ESP diekstrak dari 30kg kacang soya...(maknanyer cuma ~28.3% jer protein nyer..)
  • Dicuci dengan air..tak same dengan protein soya yang lain kerana kebanyakannya diekstrak dengan alkohol..agak bahaya tau cara ni..sebab soya boleh tercemar dengan bahan-bahan kimia dalam alkohol tu..
  • Dapat hasilkan 9 asid amino penting yang tak dapat dihasilkan tubuh manusia..
  • Sesuai dari umur muda- tua (dewasa ajer yer...kanak-kanak tak boleh...)
  • Glisemik Index (GI) yang rendah - 39...
  • Sumber: www.precisionnutrition.com




ASID AMINO..?? APE KE BENDA NYER TU.....?????

Sebenarnyer..protein ni ade 20 jenis asid amino..setiap asid amino pulak..hasilkan jenis protein yg berBEZA..

2 jenis asid amino
   a. Asid amino tak perlu - asid amino yang boleh dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia
   b. Asid amino perlu - asid amino yang diperoleh dari sumber makanan..badan tak boleh hasilkan sendiri
       ### Inilah yang ESP tawarkan pada kita....


APE BOLEH DAPAT DENGAN ESP NIH..???

Tak payah citer panjang2...gambar boleh berbicara..hehe..ini sebahagian jer...ade lagi banyak kelebihan nyer...



Share this article:

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..