ALFALFA COMPLEX

THE FATHER OF ALL FOODS

Sejenis herba yang digunakan oleh orang Barat yang digunakan untuk mengubati pelbagai penyakit. Akar tunjang alfalfa mengunjur 6 meter ke bawah tanah. Pastinya pelbagai nutrien mampu diserap dengan baik. Daun alfalfa juga mampu mengumpul klorofil dan menjadikan kandungan klorofil sangat tinggi dalam alfalfa. Masyarakat Barat mengamalkan pengambilan alfalfa dengan membuat air herba alfalfa dan juga dalam bentuk pil.

Antara kandungan Alfalfa Complex Shaklee adalah Vitamin A, C, E serta kandungan kalsium, potassium, fosforus dan zat besi (iron).



PERBEZAAN SHAKLEE






Alfalfa Mengandungi Vitamin K - Agen AntiHemolitic

Vitamin K banyak dalam tumbuhan daun hijau, tetapi ALFALFA adalah di kalangan yang TINGGI KLOROFIL. Herba yang sangat berkesan untuk merawat kekurangan Vitamin K di kalangan lelaki. Apabila berlaku halangan/ permasalahan toksin dari hempedu dibawa ke usus , pendarahan akan berlaku. Dan perkara ini sering terjadi pada lelaki...Be WARE yea...!!!



Alfalfa - Sebagai anti fungal dan anti biotic


Bahan Saponins dalam alfalfa berfungsi sebagai antifungal. Disebabkan itu, alfalfa sangat membantu pesakit eczema, alahan kulit dan jangkitan kuman pada kulit, resdung yg disebabkan hama..

Testimoni Alfalfa : Sinus @ resdung, gatal-gatal kulit














Testimoni Alfalfa : Alergic seafood


Alfalfa - Sebagai AntiKanser/ AntiTumor
Protein asas (histones) yang terkandung dalam alfalfa menunjukkan kesan antitumor tanpa memberi kesan sampingan pada pesakit. Histones mengandungi bahan yang tinggi L-lysine, aspartic acid, and glutamic acid di mana ia sangat memberi hasil kepada pengurangan pembesaran  tumor

Alfalfa - Nutrisi tinggi


Kandungan nutrien yang tinggi dalam alfalfa menjadikan ia sangat digalakkan sebagai makanan tambahan untuk manusia. Ianya juga sangat berguna untuk makanan haiwan ternakan.
.
Alfalfa- Sebagai asas kajian pharmacy
Kajian menunjukkan Saponins dalam alfalfa mampu menghalang kenaikan paras kolesterol pada tahap 25% 

Sekian..nanti I sambung lagi cerita Alfalfa yang Ohsem ni yer...bye..bye...:)

Berminat dengan Alfalfa Complex Shaklee ??

Boleh Hubungi Saya
Sahabat Shaklee Terdekat Anda
Juliza Mhd Sarif
013 3081 376
sms/ wasap/ call...anytime..roger jer..:)



Share this article:

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..