VITAMIN E COMPLEX

Saya pernah menjalani Latihan Praktikal peringkat Diploma di SIRIM BERHAD, Shah Alam. Ditempatkan di bahagian Environment and Biotechnology Center. Spesifiknyer saya di bahagian Natural products. Saya belajar formula buat kosmetik, skincare dan toiletries. Antara produknya ialah gincu, night serum, lotion, pelembab muka, pencuci muka, shampoo dan pelembab bibir...dan VITAMIN E adalah keperluan utama...skincare la katakan..


VITAMIN E COMPLEX SHAKLEE- Apakah istimewanya ???


Vitamin E Shaklee diperbuat dari minyak soya organik dan biji gandum. Ekstrak d-alpha tocopheryl dan d-alpha Tocopherol yang banyak terkandung dalam kedua-deua jenis bijirin tersebut digabung dengan 8 jenis Vitamin E ( alpha, beta, gamma, delta). Dan menjadikan Vitamin E Complex Shaklee adalah yang terbaik di pasaran !!!





PENYERAPAN YANG HEBAT !!! Bagaimana ???

Kehadiran 10mg  selenium semulajadi yang membantu penyerapan Vitamin E dalam tubuh untuk memlihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Vitamin E Complex Shaklee juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa dan kadmium serta mengukuhkan antioksidan dan melindungi retina mata.




KANDUNGAN  VITAMIN E COMPLEX SHAKLEE





FUNGSI VITAMIN E COMPLEX SHAKLEE

  1. Melindungi jantung - pengambilan harian 800IU Vitamin E baik untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merah (untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolesterol HDL (kolesterol baik). Juga baik untuk mengurangkan tekanan darah, menghalang platlet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia
  2. Meningkatkan kemampuan reproduktif (kesuburan) - para lelaki yang mengambil 600IU- 800IU Vitamin E sehari mampu meningkatkan bilangan sperma.
  3. Anti-penuaan - 1 kapsul Vitamin E membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut dan bintik penuaan. Membantu memulihkan tekstur kulit, ton warna muka
  4. Anti-oksidan yang kuat - Pengambilan lebih dari 1200IU Vitamin E berkesan melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang dan melambatkan pertumbuhan tumor dan mengurangkan radikal bebas.
  5. Kelestarian tenaga - Meningkatkan tenaga seksual dengan membekalkan oksigen yang lebih
  6. Memperbaiki arthiritis - Meningkatkan keanjalan salur darah, perbaiki kitaran darah, merawat bahu yang kejang, penig, buasir dan sakit sendi
  7. Memperbaiki parut - Membantu memulihkan ulcer dan bengkak kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk hilangkan kesan parut
  8. Sangat berguna dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic buah dada
  9. Membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit
  10. Membantu mencegah anemia dan "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang
  11. Dapat memperlahankan  perkembangan penyakit Alzheimer


10 MANFAAT VITAMIN E COMPLEX SHAKLEE !!


APAKAH KESAN KEKURANGAN VITAMIN E DALAM TUBUH ??


  • Mudah radang dan odema ( pengumpulan air dalam tisu), pada bayi
  • Penuaan kulit sebelum masa.
  • Rambut gugur
  • Anemia.

DARI MANA SUMBER VITAMIN E ??

  • Vitamin E is didapati daripada sumber makanan berikut: minyak sayuran, sayuran berdaun hijau gelap, kacang, biji-bijian , dan semua bijirin. 
  • Vitamin E juga boleh didapati daripada beras perang, makanan daripada jagung,  telur, rumpai laut, hati yang dikeringkan, susu, oat, daging organ , kacang soya, ubi kentang, selada air, dan gandum.


SUMBER VITAMIN E 

SUMBER VITAMIN E DAN SARANAN JUMLAH PENGAMBILAN

TESTIMONI PENGGUNA VITAMIN E SHAKLEE

KULIT TERBAKAR : VITAMIN E SHAKLEE SANGAT MEMBANTU !!


WAJAH LEBIH CERAH, CERIA DAN TIDAK KUSAM..=)

AHLI FARMASI, BERUBAH FIKIRAN DENGAN VITAMIN E COMPLEX SHAKLEE !!!

HABIS PANTANG..JERAGAT HILANG..WAJAH LEBIH CERIA..COMEY JER...=)




Terima kasih kerana membaca !!!

Berminat Untuk Dapatkan Vitamin E Shaklee ??


Share this article:

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..