Wednesday, 26 February 2014

Diabetes Type 2 - Peringkat 1

Bismillah....walhamdulillah.....

Rata-rata mengatakan yang diabetes berpunca dari kekurangan insulin dalam tubuh. Maka gula tak dapat diproses dengan baik. Tapi, apakah kita pernah terfikir..mengapa pankreas tidak mampu menghasilkan insulin yang cukup untuk tubuh, walhal selama ini boleh..??? Jom kita kaji..kenapa yer..???

Gout Thick Blood
SEL DARAH MERAH YANG DICEMARI BANYAK TOKSIN
            

SEL DARAH MERAH YANG TIDAK DICEMARI TOKSIN
Perhatikan...ada yang warna hitam dan merah bukan ??? Partikel hitam merujuk kepada toksin dalam tubuh dan juga gula yang tidak diserap ke sel. Akibatnya, sel darah merah bergumpul dan melekat antara satu sama lain.

BAGAIMANA MEMBUANG TOKSIN ? ? ?

Perlu diingat toksin terhasil dari radikal bebas yang bergabung dengan sel badan dan mengubah DNA Sel seterusnya berlaku mutasi gen pada sel dan toksin terhasil. Toksin menutup keupayaan insulin untuk masuk ke dalam otot untuk memproses gula. Akibatnya, gula juga tidak dapat diproses ke tubuh.

Cadangan saya:

1. Berbekam
Bekam adalah cara paling cepat untuk mengeluarkan toksin dan gula yang tidak diproses (partikel hitam dalam gambarajah di atas). Pernahkah anda melihat darah dari hasil bekam. Merah kehitaman bukan ??


Perhatikan WARNA DARAH bekam. Merah kehitaman bukan ? ?
2. Antioksidan
Berbekam sahaja tidak cukup. Ini kerana berbekam mengeluarkan toksin, sedangkan radikal bebas yang menghasilkan toksin masih "bebas" di dalam tubuh. Makan makanan yang tinggi antioksidan iaitu makanan yang tinggi Vitamin C, Vitamin E dan beta carotene. Buah-buahan, sayur-sayuran adalah kategori makanan yang tinggi Vitamin C, E dan beta carotene. Kunyit adalah contoh herba yang sangat tinggi kandungan Vitamin E, C dan beta carotene. Cuba lihat pada warna kunyit..Kuning bukan ??? Ya, kuning adalah disebabkan kandungan beta carotene yang tinggi. Tidak hairanlah masyarakat orang dulu-dulu sangat menggalakkan pengambilan kunyit hidup untuk dibuat air, perasa makanan dan sebagainya. Ia juga bersifat anti-cancer disebabkan kehadiran bahan aktif di dalamnya iaitu Curcumin.

Kunyit mempunyai kandungan Vitamin C, E dan beta carotene yang tinggi dan ANTIOKSIDAN YANG SANGAT BAIK

BAGAIMANA VIVIX SHAKLEE MEMBANTU ? ? ?

Vivix diekstrak dari anggur muscadine, carrot ungu, elderberry dan polygonum cuspidatum. Anggur muscadine yang merupakan bahan yang utama merupakan anggur liar yang mempunyai 20 kromosom. Kerana pasangan kromosom inilah menjadikan ia dapat menyediakan banyak faedah kesihatan, fungsi imun yang tinggi dan SIFAT ANTIOKSIDAN yang LEBIH KUKUH. Saiznya sebesar biji bola golf dan mengandungi banyak polifenol dan resvetrol. Nah..HEBAT CIPTAAN ALLAH bukan ??? Bahkan anggur adalah makanan Sunnah Nabi. Vivix sangat membantu dalam penuaan tahap selular. Apakah ia ??

  1. Kerosakan DNA disebabkan radikal bebas
  2. Mengaktifkan pengawalan genetik
  3. Menggalakkan penurunan tenaga oleh sel
  4. Melambatkan timbunan protein AGE ( sangat mengganggu keutuhan sel)
Jadi..anda tidak perlu ragu-ragu lagi dalam memulihkan keadaan "dalam tubuh" anda dengan kehadiran Vivix..Ternyata Vivix Selamat, Berkesan dan Semualajadi untuk kesihatan tubuh yang diidamkan.


Terima kasih membaca..boleh bagi komen..untuk penambahbaikan..=)

Dapatkan VIVIX dari saya ! ! !

Harga Mampu Milik


Harga setanding kualiti


Harga berbaloi-baloi

Pasti REPEAT ORDER bila dah cuba..=)

Friday, 21 February 2014

HERB-LAX

Herba JULAT ! ! ! Terkenal dengan gelaran JULAT di kalangan supplement Shaklee nih...Memang diakui, HerbLax adalah antara yang ramai peminat. Kalau tak, takkan la bila re-stok jer...macam goreng pisang panas dan air batu campur si HerbLax ni punya penangan



JOM BACA !! Apa kandungan Herb-Lax ? ? ?
Merupakan kombinasi sains perubatan tradisional dan teknologi Barat. Ada 9 herba semulajadi yer..
  1. Daun Alfalfa
  2. Daun senna
  3. Biji adas
  4. Blue Malva Flower
  5. Buckorn buck
  6. Licorice root
  7. Fennel seed
  8. Culvers root

FUNGSI HERB-LAX

  1. Bersihkna najis yang tersekat
  2. Rangsang usus untuk cepatkan proses pembersihan secara lembut untuk najis yang tersekat dan tersimpan lama dalam badan
  3. Bantu masalah sembelit
  4. Kempiskan perut
  5. Pejalkan otot perut


SIAPA PERLUKAN HERB-LAX ? ?

  1. Sukar membuang air besar ( 2-3 hari sekali)
  2. Selalu buang ( tapi masih ade rase-rase lagi ade najis yang tersekat)
  3. Kurang makan sayur & fiber
  4. Selalu makan daging & banyak ambik karbohidrat ( Contoh : suka makan nasi banyak)
  5. Selalu angin-angin dalam badan
  6. Pening kepala sampai migrain sebab angin
  7. Perut buncit
  8. Selalu makan cepat, makanan tak hadam


APE KESAN KALAU TAK AMBIK HERB-LAX ? ? ?


  • Selalu sakit perut
  • Kentut yang tak putus ( bau yang sangat busuk)
  • Sakit kepala
  • Buasir
  • Perut buncit
  • Selalu rasa sebu
  • Makan sedikit, berat naik menjadi-jadi
  • Rendah metabolisme
  • Rendah imun
  • Jerawat badan, muka


CARA PENGAMBILAN

1. UNTUK PEMBERSIHAN USUS : Sehari 4 biji ( Untuk permulaan, minggu pertama ambil 4 setiap hari. Minggu seterusnya, ambil 4 biji sehari, 3 x seminggu)

2. UNTUK KAWAL BERAT BADAN/ DETOX/ LAWAN KANSER : 2x Sehari, 3 biji setiap kali


TESTIMONI

1. Badan makin slim..saiz badan mengecil


2. Biasa buang sekali jer waktu pagi, sekarang berkali-kali...Makan banyak berat tak naik ! ! !



3. Orang tua umur 89 tahun..usus bersih macam umur 20 tahun ! ! !



DAH TERBUKTI BERKESAN ! ! ! SELAMAT ! ! ! DAN MENJADI SARANAN PARA DOKTOR !!!


Terima kasih membaca..boleh bagi komen..untuk penambahbaikan..=)

Dapatkan HERB-LAX dari saya ! ! !

Harga Mampu Milik


Harga setanding kualiti


Harga berbaloi-baloi


Pasti REPEAT ORDER bila dah cuba..=)





Tuesday, 18 February 2014

DTX COMPLEX

Hati adalah organ terbesar badan. Ia adalah antara organ yang boleh membina tisu sel nya sendiri. Tidak seperti jantung. Jika mendapat serangan jantung, ia akan merosakkan serangan jantung dan organ jantung itu sendiri.Jadi, amat perlu menjaga dan membina semula HATI bukan ? ? ?


FUNGSI HATI

1. Rembesan hempedu
  • Dalam proses penghadaman, cecair dalam hempedu dirembeskan untuk pencernaan lemak (dipecahkan dalam bentuk lebih kecill)
  • Hempedu membantu dalam penyerapan Vitamin Larut Lemak (A, D, E, K)
  • Hempedu tukarkan Beta Carotene => Vitamin A
2. Sebagai Detoksifikasi
  • Metabolisme protein & penapaian bakteria makanan => Ammonia ( Di " detox " oleh hati
3. Mengawal paras gula
  • Fungsi HATI : Tukarkan TIROKSINA => Hormon TIROID ( dalam bentuk yang lebih aktif)
  • Jika penukaran tak lengkap => Hipotirodisme
  • Hati => wujudkan GTF ( Faktor Toleransi Glukosa) yang diperlukan insulin untuk mengawal paras gula dalam darah dengan betul
4. Metabolisme Lemak
  • Menghasilkan Asid Lemak dari asid amino dan gula serta pengoksidaan lemak ketika menghasilkan tenaga
  • Makanan berlebihan => lemak (dalam hati) => tisu lemak badan

Tonik Hati adalah antara gelaran yang diberi kepada DTX Complex Shaklee. Kenapa ? ? ? Kerana ianya berfungsi sebagai pencuci hati. 

Antara kandungan terpenting untuk menjadi PENDETOX HATI a.k.a TONIK HATI adalah silymarin. Silymarin diperoleh  dari ekstrak biji benih POKOK TISU THISTLE. Silymarin adalah sejenis flavanolignans yang terdiri dari silybin, silychristine dan silydianin. Fungsi Silymarin adalah menghasilkan protein bagi menghasilkan semula sel-sel hati yang telah rosak.
  • Menyokong metabolisme makanan, hormon dan bahan kimia asing dalam badan ( Cth: ubat dadah)
  • Menyokong komposisi usus
  • Menyokong kulit Sihat

KANDUNGAN DTX COMPLEX
  1. Ekstrak biji benih pokok susu tisel ( Bagi mendapatkan 80% Silymarin)
  2. Dandelion ( Membantu fungsi hati terutama jika diserang Hepatitis dan jaundice)
  3. Kunyit ( Bahan anti oksida dan juga anti bakteria - Curcumin)
  4. Artichoke ( Merangsang pengaliran hempadu)
  5. Reishi mushroom (Ling zhi) - Bina imun, kurangkan bronkitis, sinusitis, keletihan melampau, sakit jantung
  6. Schizandra - Terkandung antioksida, merangsang penghasilan protein, tingkatkan penhasilan enzim untuk proses detoksifikasi, memperlahankan pembentukan toksin 

SIAPA PERLUKAN DTX COMPLEX  ? ? ?
  • Mereka yang selalu tidur lepas jam 11 malam
  • Selalu makan makanan proses ( KFC, McD, Sosej, Nugget, etc)
  • Selalu sembelit
  • Kulit gatal-gatal
  • Orang yang bekerja dengan bahan kimia baja & racun
  • Tinggal di kawasan persekitaran tercemar

APAKAH KESAN JIKA HATI TAK BERFUNGSI DENGAN BAIK ? ? ?

1. Hepatitis
2. Cirrhosis
3. Penghadaman
4. Masalah kulit
5. Obesiti

Terima kasih membaca..boleh bagi komen..untuk penambahbaikan

Dapatkan DTX COMPLEX dari saya ! ! !

Harga Mampu Milik
Harga setanding kualiti
Harga berbaloi-baloi

Pasti REPEAT ORDER bila dah cuba..=)

Friday, 14 February 2014

PEPPERMINT GINGER PLUS

Assalamualaikum w.b.t semua..

Hari ni..agak excited nak share cerita pasal Peppermint Ginger Plus ni..sebab ??? Mak saya yang namanya mak cik Robeah ni suka sangat dengan bau dia..Katanya macam makjun dia makan masa muda-muda dulu...
Pendek citer, kenapa bau dia macam ala-ala makjun..sebab kandungan dia. Antara kandungan Peppermint Ginger Plus adalah

Daun pudina
Halia
Adas
Cekur Manis



Dah memang semuanya herba..sebab tu bau makjun !! Sebab makjun diperbuat dari herba..So, boleh anggap ni makjun Shaklee lah yer.. Penghasilannya adalah di bawah Prosedur Standard dengan melalui penggunaan teknologi sains yang terkini.


APE YANG BEST PASAL PEPPERMINT GINGER PLUS ???

Daun pudina

  • Melegakan otot perut
  • Bantu penghadaman, mabuk laut, sakit gastrik, pedih ulu hati & cirit birit
  • Bantu legakan side effect kemoterapi macam muntah dan kurang selera makan


Halia

  • Rangsang enzim Salvia untuk pencernaan
  • Legakan perut dan usus yang tak selesa
  • SAkit haid
  • Loya waktu hamil, mual mengandung, semasa pantang
  • Muntah  selepas pembedahan


Pokok Adas

  • Bantu hilangkan kembung perut
  • Legakan sakit perut dan gejala flu (selesema)
  • Bantu kurangkan alergi pada saluran usus


Cekur Manis

  • Rangsang jus gastrik untuk bantu pencernaan
  • Legakan batuk dan kahak
  • Bantu masalah sakit waktu "period"





TESTIMONI PEPPERMINT GINGER PLUS

SAKIT PINGGANG SEBAB ANGIN TERSEKAT


PERUT BANYAK ANGIN, RASA LEBIH SELESA



Cara-caIa pengambilan Peppermint Ginger Plus (Optional tau..ni cadangan jer)..boleh olah ikut selera tekak masing- masing

1. Untuk masalah penghadaman
Ambil 3 biji lepas makan

2. Mencuci usus dan perut
Larutkan 3 biji Peppermint Ginger Plus + 10 biji alfalfa di dalam air suam

3. Merawat gastrik, nausea, batuk, loya
Larutkan 3-5 biji ke dalam air suam untuk dijadikan teh herba

4. Sakit tekak, batuk
hisap 2 biji

# Produk ini sangat sesuai untuk remaja hingga ke usia emas..apa lagi tunggu ??!! Jom dapatkan cepat..dengan tawaran harga istimewa ! ! !


Terima kasih membaca..boleh bagi komen..untuk penambahbaikan

Dapatkan Peppermint Ginger Plus dari saya ! ! !

Harga Mampu Milik
Harga setanding kualiti
Harga berbaloi-baloi

Pasti REPEAT ORDER bila dah cuba..=)


Friday, 7 February 2014

BERPANTANG : CUCI RAHIM





NAMPAK SERI WAKTU BERPANTANG ??? Jom Cuba Resepi Turun temurun nih..


MADU
HALIA MUDA
KUNYIT HIDUP

BAHAN-BAHAN : 
  1. Kunyit hidup 
  2. sedikit halia 
  3. asam keping 
  4. madu asli
  5. air 3 cawan 

CARA-CARA : 

1. Parut kunyit dan halia kemudian rebus dengan api kecik
2. Rebus sehingga air manjadi secawan
3. Minum air kunyit, kemudian madu asli

KUNYIT - Kaya dengan Vitamin C, E dan beta carotene yang mampu bertindak sebagai antioksidan dalam tubuh untuk melawan radikal bebas

HALIA - Herba detox yang mampu menyingkirkan angin & toksin dalam tubuh

MADU - Pelbagai khasiat. Cuci usus, beri tenaga, kuatkan minda, dsb.
# Pengamalan Sustained release Vitamin C Shaklee bersama Multivitamin tertua Di Dunia; VITALEA, sangat memberi IMPAK YANG BERGANDA !!!

(Kiri) VITALEA - Warna HIJAU    (Kanan)   SR Vitaminn C - Putih kelabu

 

TERIMA KASIH MEMBACA !!! 

DAPATKAN VITALEA DAN VITAMIN C DARI SAYA !!



Popular Posts