GET CLEAN WATER

Teks : Juliza Mhd Sarif

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah, bertemu lagi buat kali ini. Fenomena el nino sekarang ni memang mencabar. Lagi-lagi anak kecil yang memang mudah sangat terkesan dengan cuaca yang mencabar sekarang ni...kadang-kadang kesian tengok dia menahan bahang panas..yang dah dewasa ni pon dok istighfar je...kuatkan diri dengan zikir...hihi... Ok, hari ini saya nak bercerita pasal air bersih. Umumnya, ramai yang mengetahui 70% kandungan tubuh kita adalah air. 90% kandungan dalam darah adalah air. Jadi, air adalah peranan yang paling penting dalam tubuh. Yang menjadi persoalan sekarang, bersihkah air yang kita minum setiap hari..? ? ? Jernihnya air tidak menandakan air itu bersih..bagaimana dengan logam terlarut yang tak boleh nampak dengan mata kasar...???

Bahan kimia yang memudaratkan tubuh adalah "pembunuh senyap" kesegaran tubuh kita. Pencemaran industri, sungai yang kotor, dan pelbagai lagi. Kalau anda semua pernah melihat bagaimana proses rawatan air, pasti pulang ke rumah dengan bayangan kekotoran air dan agak ragu-ragu untuk minum air..( Itu yang saya rasa lah..).

Shaklee sangat prihatin. Jadi, ia memperkenalkan Get Clean Water. Banyak sangat keistimewaan Water Pitcher Shaklee yang saya sudah gunakan ini. Sangat mudah untuk dibawa ke mana-mana disebabkan saiznya yang sama seperti jug di rumah. Mudah bukan..???



KEISTIMEWAAN WATER PITCHER SHAKLEE

  • Sistem penapisan disahkan oleh Persatuan Kualiti Air (WQA) untuk mengurangkan sehingga 99% plumbum, serta berpuluh-puluh bahan pencemar yang lain. 
  • Multipatented Get Clean Water - menggunkan blok pepejal karbon untuk menapis dan membersihkan air anda
  • Setiap penapis - boleh menapis hingga 80gelen air
  • Penapis dibuat dari tempurung kelapa - ianya mampan karbon (karbon tahan lasak dan baik untuk alam sekitar) dan menggunakan proses zeroemission
  • Water Filtration Filter pertama - dengan penapis karbon-blok pertama yang boleh diisi semula
  • Sangat menjimatkan wang untuk membeli air botol mineral yang bersih dan berkhasiat
  • Penggunaan meter yang menunjukkan jumlah air yang ditapis memudahkan untuk proses penggantian semula penapis yang baru.

Mengapa saya sangat sukakan GET CLEAN WATER PITCHER SHAKLEE ???

Saya disahakan sebagai pembawa talasemia. Begitu juga suami saya. Memanglah risaukan. Terutama anak. Sebabnya, anak saya nampak sedikit pucat disebabkan HB darah nya rendah ( sama la darah saya waktu mengandungkan dia). Jadi, bila rujuk pakar Homeopathy, Doktor sarankan kami sekeluarga menggunakan air yang ditapis bersih. Ini kerana 90% kandungan darah adalah air. Jadi, pastikan air yang diminum adalah ditapis untuk menghasilkan darah yang berkualiti walaupun kami pembawa talasemia...dan yang paling best sangat doktor terangkan..tak perlu nak transfuse darah. Cuma pastikan nutrisi badan cukup dan seimbnng, penggunaan air yang bersih..insyaaAllah, boleh menghasilkan darah yang berkualiti. Saya PILIH SHAKLEE SEBAGAI PELENGKAP NUTRISI DAN SUMBER AIR BERSIH.

APA KATA MEREKA...

1. Puas hati dan yakin..terasa minum air suling..kene tapis semua...

 

2. Air plain yang sedap..water pitcher boleh bawa ke mana-mana...



3. Airnya sangat halusssss..ku jatuh chinta..!!!



Berbaloi sangat2...saya mula letak Water Pitcher ni atas meja ruang tamu..senang..sebab saiznya tak besar..anytime ade je air kat ruang tamu..tak payah nak ke dapur bila nak minum air...lagipun..jug nyer special design...takde lagi saya jumpa design jug macam Water Pitcher...semut pon tak masuk...

Untuk pembawa Talasemia macam saya ni, keperluan air yang bersih sangat tinggi...sebabnya..90% kandungan darah saya adalah air..Hemoglobin memang up and down...dan jangka hayat sel darah merah saya singkat..kalau nak dibandingkan dengan orang yang normal...kalau saya minum air yang masih banyak sisa kotoran...bayangkan macam mana sesaknya sel darh saya......Alhamdulillah...syukur sangat dan berTerima Kasih kepada Water Pitcher Shaklee...memudahkan saya untuk dapatkan air bersih sentiasa..untuk tubuh saya..untuk darah saya...dan yang pastinya..kebahagiaan saya...


Berbaloi bersama Shaklee...tingkatkan kesihatan anda...gandakan kebahagiaan anda...jimatkan wang anda...

Terima Kasih kerana sudi meluangkan masa untuk membaca. 

Shaklee sentiasa selamat

Shaklee sentiasa berkesan

Shaklee sentiasa mesra alam

Berbaloi bersama Shaklee..menikmati kesihatan yang sangat bernilai...




  • JULIZA MHD SARIF | SID : 888399 |Contact : 013 3081 376|
  • Email : juliza.tulip@gmail.com
  • FB : https://www.facebook.com/juliza.sarif
  • Fanpage : https://www.facebook.com/pages/Sihatnatural-Life/236705126454788



  • Share this article:

    No comments:

    Post a Comment

    Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..