SERONOKNYA BERSAIZ XXL...!!!

Teks : Juliza Mhd Sarif

Assalamualaikum wbt....salam ceria semua...semoga hari ini..lebih baik dari semalam..aamiin....

Hari ini...Ju nak share mengenai saiz badan yang "besar" atau terkenal dengan saiz "XXL"...

Selalu Ju perhatikan...golongan sebegini selalu dijadikan "bahan" untuk melawak, buat kelakar dan tak kurang juga bahan "gosip"...Saiz macam mana badan kita, yang penting.. Kita selesa....ye tak...???

APA MAKNA SELESA...???

Selesa yang Ju maksudkan ialah..tahap kesihatan...Walau ape saiz kita sekalipon...pergilah buat Check Up...dan perkara yang paling bahaya...tetapi selalu buat-buat tak pandang....KOLESTEROL...!!!

Saiz tubuh yang kecil...tidak bermakna kolesterol rendah...dan bersaiz "XXL" belum pasti tinggi kolesterol...semuanya bergantung kepada gaya hidup dan pemakanan harian..

Jika anda bersaiz XXL...tetapi keadaan kesihatan anda memuaskaan...maka BERBAHAGIALAH dengan saiz anda...Tetapi, jika anda rasa tidak selesa...aturkan pemakanan anda...supaya anda kelihatan "I Got Cinched"

Ada juga bersaiz XXL tetapi "Fit"..bersenam pon tak "pancit"..nak ajak lari pecut pon tak de hal...tambah lagi...nak panjat gunung pon "steady" je..yang jenis macam ni...kalau rasa "very steady"...just BERBAHAGIALAH dengan saiz anda....=)

Bab LEMAK pun satu perkara yang penting..lemak visceral dan subcutaneous....yang paling bahaya...Visceral..sebab ianya menyelaputi organ...luaran mungkin nampak ramping dan slim..tapi...organ-organ dalaman kita...mungkin dah tak mampu bernafas dek penangan selimut lemak Visceral tuh.....dahsyat...!!!

Penangan Visceral ni lah...yang tiba-tiba lumpuh, dapat serangan lemah jantung...dan tak kurang juga masalah kolesterol dalam darah...sebab lemak yang sudah tepu....bertukar jadi kolesterol...dan masuk ke sel darah...bahaya wooo...!!!

Ini salah seorang Chef yang boleh dikatakan "I got Cinched" bila berat badan dah berlebihan....umur yang masih muda..lingkungan 25-an...masih bujang...tetapi memilik berat yang tak stabil....

Setelah mengamalkan Shape Up Programme...Alhamdulillah....badan dah stabil...dan membuatkan si teruna ini teruja ialah...dia tak perlu menghabiskan beribu ringgit untuk "Cinched" kan tubuh dia....dengan Shaklee....penurunan berat badan yang selamat, berkesan dan mudah ini...sudah melepasi beratus-ratus kajian....kerana itu...hasilnya...tip top...

Saya pon sedang dalam proses mendapatkan semula berat badan unggul...tidak kurus..dan tidak juga tembam...walaupun belum masuk kategori "gemuk"...sebab saya lebih suka memilih BERBAHAGIA DENGAN SAIZ YANG JU SELESA...

Ju suka jalan laju, naik turun tangga dengan laju..senaman aerobik melompat-lompat...maka berat badan yang unggul HARUS diperoleh...

Ok lah....Ju nak berhenti di sini...tunggu next entri Ju okeh...tata...Assalamualaikum wbt...

Feel free to contact me ye....tambahkan kenalan..panjangkan silaturrahim...

FB: Juliza Sarif
Fanpage: Sihatnatural Life
Sms/ Call/ WhatsApp: 013 3081376
Shaklee ID: 888399 ( Your Best Shaklee Conultant & Distributor)


Posted via Blogaway
Share this article:

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..