BAJET YANG HOT

Teks : Juliza Mhd Sarif

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera

Alhamdulillah, malam ini Ju berkesempatan nak update blog. Simple je update ni...

Di era ekonomi yang tak menentu turun naiknya...ramai yang lebih suka memilih barang yang "BAJET"....Dan yang diharapkan...memberi kepuasan dan memenuhi kehendak...biarla tahap kepuasan hati tu.....capai 80% gitu...betul tak..???
Image result for obesiti

Di Malaysia...masalah obesiti boleh dikatakan antara "crucial problem" di kalangan pengamal perubatan. Kalau pesakit diabetes pula...kalau dah di tahap "obes" tu.....saranan Doktor..pastilah...."Turunkan berat badan...".

Mula la keinginan meneropong produk-produk kurus tanpa melihat dan mengkaji konsep "kurus" atau "turun berat"...dan di kala seronok meneropong produk kuruskan badan....mungkin terlupa....bukannya lemak yang disepak terajang keluar dari badan.....tetapi OTOT yang tak pasal-pasal dihambat keluar.....memang menyedihkan....dan sangat kasihan...." sooo pathetic" kata orang puteh....=)

Antara "HOT ITEM" produk Shaklee untuk kurus ni.....sudah pastinya Herblax dan juga Lecithin. Dengan harga yang rendah...bertahan 1-2 bulan, dan sangat memberikan kepuasan hati kepada pengguna...dan pencinta produk KURUS..!!!


BETUL KE BOLEH NI.....?????

Ok...Ju terangkan di sini...bagaimana Herblax dan Lecithin bekerjasama nak sepak terajang lemak dan sisa dalam badan tu keluar....


Herblax Yang Mencuci Bersih
Herblax adalah gabungan dari 9 jenis herba yang secara specifiknya berfungsi untuk membersihkan usus. Membuang setiap hari...tidak menjanjikan usus perut dibersihkan dengan baik.

Image result for usus kotor
Herblax membantu untuk melembutkan sisa-sisa lama yang sudah mengeras dan menebal di dinding usus. Perlu kita ingat, usus yang kotor akan mengurangkan tahap serapan nutrien kepada tubuh. Rugi !!! Rugi !!! Mungkin dalam fikiran kita, sudah makan makanan berkhasiat..tetapi...mengapa badan seolah-olah kurang khasiatnya..??? Yang lebih menakutkan...jika sisa lama tadi sudah menternak makhluk asing dengan jayanya...!!!


Image result for cacing pita di usus
Geli...memang geli....mana tempat "kegemaran" makhluk ini dibiakkan...??? Pastinya di usus kecil kita. Usus kita panjang. 5-6 meter panjang usus kecil bagi yang sudah dewasa. Bayangkan perjalanan makanan yang melalui usus yang kotor. Dan yang paling menyedihkan jika nutrien makanan diserap dengan jayanya oleh "makhluk" asing tersebut !!!

Di sinilah Herblax membantu. Menyingkirkan sisa lama dan juga membantu menyahkan "makhluk asing" jika ada yang wujud di usus kecil kita. Seronok kan....jika dapat membuang sehabis-habisnya ??? Terasa lapang dan ringan badan.

Image result for lemak tepu

LECITHIN Yang Menakjubkan

Lecithin adalah ekstrak minyak soya. Ianya berfungsi untuk memecahkan molekul lemak yang besar kepada molekul yang lebih kecil.

Image result for lemak perut

Molekul lemak yang lebih kecil ini akan lebih mudah dibuang dari usus. Herblax yang berfungsi seperti lori sampah majlis bandaran akan mengheret segala lemak-lemak yang dipecahkan tadi. Lebih menarik jika amalan minum air panas suam diambil ketika tekak sedang menelan Lecithin. Lebih cepat kapsul dipecahkan dalam usus perut dan seterusnya "bekerja" memecahkan askar lemak yang bersaiz GERGASI tu....

Image result for easy
Nampak mudah bukan...?? Ya, ianya mudah jika diulang setiap hari. Kerana setiap hari usus menerima makanan dan minuman. Pastinya sisa bertoksin ini tak dapat lari dari melalui usus kecil sebelum melalui usus besar dan seterusnya dinyah keluar dalam bentuk najis.


Sangat seronok bila dapat membayangkan proses ini berlaku dalam perut.... Ju tak pandai pulak nak buat ilustrasi....biar kita sama-sama nampak apa yang Ju bayangkan....

Image result for lecithin shaklee

Sebelum Ju menutup cerita HOT BAJET ni....Ju hadiahkan serangkap pantun kepada pembaca....=)

Lecithin pecahkan lemak
Herblax mencuci usus
Nampak bajet tapi gempak
Memang tercapai hasrat kurus

Ok, Ju berundur diri dulu. Mata pon dah mengantuk sangat. Moga kita berjumpa lagi.....bye...bye...Assalamualaikum wbt

Sharing is caring....

Caring is loving....

Feel free nak contact Ju..nak share pandangan, nak bagi idea...sila-silalah yer.....sangat mengalu-alukan pandangan dari pembaca.....=)


Call/Sms/ Whats App : 013 3081376
Shaklee ID : 888399 (Your Best Consultant & Distributor)
Share this article:

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..