Rejim AntiOksidan



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

sudah dekat 4 bulan tidak berkongsi..LAma jugak tu...hari ni mula berkongsi balik..tajuk super best..sebab julung julung kali berkarya dengan tajuk nih....

Thalassaemia
============
Saya jarang nak bercakap pasal penyakit istimewa ini. Ada kala saya akan berkongsi.

Pembawa talasemia tidak sama dengan Pesakit Thalasemia
saya Fokus Kepada PESAKIT THALASEMIA
# Perlu kepada "blood transfusion". Kekerapan proses pemindahan darah akan mengakibatkan timbunan zat besi berlebihan kepada tubuh. Untung zat besi tinggi..???
Berlebihan tinggi tidak memberi apa2 "keuntungan" kepada pesakit Thalasemia. Tubuh pesakit tidak mampu memproses zat besi kepada hemoglobin yang sangat diperlukan tubuh. Maka, zat besi akan berkumpul di mana-mana sahaja organ dalaman dan lama-kelamaan akan merosakkan organ tersebut. Kalsium juga yang semakin menyusut dan mengakibatkan osteoporosi. Pelbagai pula kaedah diagnosis yang akan dibuat apabila sampai ke tahap paras ferritin tertentu bagi mengenalpasti keadaan organ dalaman masih berfungsi dengan baik atau sebaliknya. Jika sudah tidak berfungsi, maka organ tersebut perlu dibuang !!!
Zat besi Sudah berlebihan, maka perlu dibuang bukan..???
Antara kaedah konventional yang disarankan untuk pesakit adalah "chelating drug". Kiranya anda mempunyai kefahaman sains mengenai "chelating mechanism" anda akan faham bagaimana proses ini berlaku di dalam tubuh.
Kaedah natural juga ada. antaranya ialah penggunaan antioksidan yang tinggi. " Antioxidant Regiment" seperti yang dinyatakan di dalam artikel tersebut.
Nutrisi pilihan saya = VIVIX Shaklee
ada Polypehnols
ada resveratrol
ada flavanoids

Sumber rujukan : http://www.lifeextension.com/magazine/2012/3/excess-iron-brain-degeneration/page-01

banyak lagi rujukan saya, ini antara yang mudah untuk faham  dan lebih tersusun penerangannya


Harga MAHAL..???? Harga Vivix Shaklee jauh lebih murah dari "Chelating drug" yang memberi kesan sampingan yang tak mampu saya huraikan di sini (saya masih belum bersedia menghurai..mungkin suatu hari nanti...)
Menariknya dengan Vivix
++ saya dapat lihat tempoh pemindahan darah anak dari satu temujanji ke satu temujanji lebih panjang. Dan paras Hb lebih stabil (tidak cepat menurun)
++ Anak lebih mudah membuang. Zat besi berlebihan akan menyebabkan masalah sembelit
++ Terlalu banyak kelebihan polyphenols yang Allah berikan pada kita sebagai hamba. Alhamdulillah....Thanks to Polyphenols..

Moga perkongsian hari ini dapat beri manfaat pada semua yang membaca. Terima kasih kerana sudi membaca...
KESIHATAN ADALAH KEBAHAGIAAN

  Always Safe, Always Work and Always Green

Image result for get in touch

Fb : Juliza Sarif 
Call/ sms/ whatsapp / telegram : 0133081376
[ID : 888399] Your Best Trusted Consultant & Distributor

Share this article:

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..