Wednesday, 9 August 2017

KENANGAN MANIS DENGAN RESDUNG

Assalamualaikum wbt dan SalamSejahtera

Alhamdulillah,sementara tunggu nàk subuh..kita story  sikit...ni citer santai santai je..

Kisahnya....k.ju baru kahwin...k.ju ni...bangun awal pagi subuh tu...bersin..tak yah cakap lah kuat nya macam mana.... kadang sampai nak terkucil..kuat sangat...hihi.

Ada satu pagi subuh tu...en suami pergi surau. Awal...k.ju pulak solat kat rumah je...dah bangun...tapi tertidur balik. Elok suami dah nak sampai pagar rumah...dengarlah k.ju bersin....baru terjaga dari tertidur masa tu...haha.....kantoi kan...

Tak lama tu dia masuk rumah. Elok k.ju pun dah bagi salam...dia masuk rumah tanya.

Suami : ija ke bersin tadi?

K.ju : a'ah..(dalam hati...alamak...dia dengar ke....kikiki)

Suami : kuatnya.sampai depan pagar rumah dengar....

K.ju : tulah....macam ni lah resdung. Bersin memang kuat..( confident uolsss...kikiki...tapi sebenarnya malu gak...ahakkksss )

Suami : cari lah apa apa ubat. Kuat sangat tu...(supportive kan en suami ai...)

Tak lama tu...K.ju cuba ambil ALFALFA Shaklee...sebab..yang tu murah...tengok banyak tablet dia kan sebotol  330 tablet...banyak lah tu kan....k.ju ambik sehari 5tablet je....cer kira...lama mana tahan..2bulan lebih...mau tak lebih nya...kadang kadang ter skip makan....hihi...

Sekali tu kan...en suami tegur...lepas solat subuh sama sama...

Suami: dah lama abang tak dengar Ija bersin kuat pagi pagi....

K.ju : eh....a'ah la....tak perasan....memang dah lama tak bersin. K.ju dok fikir fikir...apesal dah tak bersin ek ?

Then jawab kat en suami.....owhh sekarang ambil ALFALFA..maybe berkesanlah tu....dah tak bersin kuat dahhh....

En suami : elok lah...amal lah selalu.dah serasi tu....

K.ju amal smpai sekarang ni ha....dah nak masuk 5tahun kawen...ambik lagi.

Bukan apa....BONUS untuk orang perempuan ambik alfalfa ni...bukan nak cakap banyak..sikit je..hihi....bab dia nak "ketatkan" miss V tu.....memang tak leh nak sangkal....

Malu tau masa nak tulis ni....tapi...dah kata nak share kan.....so...yang resdung...dah kawen...anak dara.....elok sangat2 ambik....highly recommended kata omputih.

Korang try beli 1....share makan dengan en Suami.... alfalfa ni..bersihkan darah....elok lancar je darah....so......lagi lagi lah bonus untuk hubungan en suami dan puan isteri...

Okeh...k.ju nak solat...nanti kita sambung lagi...bye bye...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..

Popular Posts