SUNTIKAN INSULIN

Sudah menjadi kebiasaan bukan ?? Pesakit kencing manis diminta untuk menyuntik insulin ke tubuh mereka lantanran kekurangan insulin untuk memproses kandungan glukosa yang tinggi dalam tubuh ?? Mari kita lihat...apakah yang sebenarnya berlaku " di sebalik tabir " TIRAI SUNTIKAN INSULIN INI ..??



APAKAH BENAR INSULIN BOLEH MERAWAT ??

Insulin dihasilkan oleh pankreas. Tujuan insulin dihasilkan adalah untuk merangsang pembukaan glukosa ke dalam sel bagi untuk disimpan ke dalm sel untuk menghasilkan tenaga dan disimpan ke dalam sel adipos dalam bentuk lemak.

Bagi pesakit kencing manis, faktor kerosakan sel pada peringkat awal berlanjutan hingga ke masalah kekurangan insulin. Mengapa insulin boleh kurang ?? Mengapakah pankreas tidak mampu lagi untuk menghasilkan insulin yang cukup untuk tubuh ???

diabetes

Lihat gambarajah di atas. Begitu mudah glukosa masuk ke dalam sel bukan ?? Pankreas memang mampu menghasilkan insulin yang cukup untuk tubuh. Namun, apabila "timbunan" glukosa yang tidak masuk ke dalam sel, membuatkan pankreas terpaksa " bekerja lebih masa" untuk mengeluarkan insulin bagi membantu glukosa masuk ke dalam sel. Malangnya, "kehadiran" insulin tidak diterima oleh sel lantaran kecacatan yang sudah dialami. Lihat gambarajah di bawah bagi permasalahan insulin dan glukosa ini.

Diabetes type 2

Hal ini berlaku disebabkan resepto insulin pada sel tidak sensitif lagi terhadap insulin. Jadi, "lambakan" glukosa yang tidak diterima oleh sel semakin "MENIMBUN" dalam darah yang menyebabkan kandungan glukosa semakin meningkat dan keadaan pesakit semakin PARAH !!!!!

Suntikan INSULIN adalah "penyelamat" sementara. Manakala, sel yang semakin PARAH itu perlu diselamatkan..dipulihkan segera bagi membolehkan gkukosa berfungsi sebagai "pemberi tenaga" kepada tubuh pesakit dan membawa ke arah "pemulihan" pesakit kencing manis.

JADI, PERLUNYA PESAKIT KENCING MANIS MEMPERBAIKI SEL YANG ROSAK ITU !!!

Timbunan toksik, gulu yang pekat dalam sel serta kerosakan sel adalah "MASTER MIND" kepada bermulanya penyakit ngeri ini. Sel yang rosak perlukan ANTIOKSIDAN yang mampu melawan radikal bebas yang menjadi PUNCA UTAMA kerosakan sel.

Cadangan saya, pengambilan VIVIX Shaklee mampu membantu pesakit dalam merawat pesakit bermula dari punca. VIVIX membantu memulihkan sel yang rosak, melawan radikal bebas dalam tubuh  yang sentiasa "BEBAS" merosakkan sel. Tambahan juga, VIVIX Shaklee boleh membantu melindungi dan memperbaiki struktur DNA yang mungkin sudah mengalami kecacatan dek serangan "radikal bebas" tadi.



BAGAIMANA VIVIX BERFUNGSI UNTUK PESAKIT


  1. Melawan radikal bebas yang menjadikan tubuh bertoksin  dan merosakkan sel
  2. Melindungi dan memperbaiki selular DNA
  3. Menggalakkn biogenesis (pembentukan baru) mitochondria ( penjana tenaga) untuk meningkatkan tahap pengeluaran tenaga dalam sel
  4. Melambatkan pembentukan protein AGE ( Advanced Glycatin End Products)

Kita perlukan Doktor sebagai tempat merujuk mengenai tahap kesihatan...Tetapi kita juga diANUGERAHKAN akal yang tidak ternilai HEBAT nya untuk digunakan bagi mencari penyelesaian bagi setiap permasalahan.

Segalanya dengan izin Allah..saya mencadangkan dengan mencari PUNCA dan SOLUSI nya.. Terpulang kepada anda untuk menilai. Setiap hambaNya diberi had ilmu mengikut ketentuanNya..

Mari berkongsi ilmu...=)

Terima kasih membaca..boleh bagi komen..untuk penambahbaikan..=)



Dapatkan VIVIX dari saya ! ! !

Harga Mampu Milik


Harga setanding kualiti


Harga berbaloi-baloi


Pasti REPEAT ORDER bila dah cuba..=)




Share this article:

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..