SUSU AIR JAGUNG

Teks : Juliza Mhd Sarif

Assalamualaikum wbt...hari ni...Ju nak share pasal penyusuan ibu pada bayi...

Mungkin teks ni sesuai untuk para ibu, persediaan menjadi ibu..terutama yang tengah peggy...dan tak kurang juga pada geng "ayah" yang nak study sedikit sebanyak pasal penyusuan...

Ok la...share pasal Susu air jagung ni...adalah pengalaman Ju sendiri la...hehe...air susu yang biasa jernih sikit tu...jadi pekat dan sedikit kekuningan...hehe...=)

Nak tau ape tips nya...Ju ambil minuman soya ESP dan Vitamin B Complex dari produk Shaklee...

KENAPA SUSU JADI PEKAT...??

ESP ni adalah minuman yang berprotein tinggi. Sebab itu lah susu jadi lebih pekat. Biasa tak orang selalu cakap minum Milo ke horlick ke...susu akan lebih pekat..?? Ju memang suka sangat campur milo atau horlicks dengan ESP...Rasa lemak-lemak marvellous gitu...hihi...tak perlu letak susu....
.
Tambahan pula, bayi lebih cepat kenyang. Sebab nutrien dalam badan setelah minum ESP lebih tinggi dengan protein, karbohidrat dan zat vitamin lain. Ditambah pula zat dari makanan yang lain.

SUSU WARNA KEKUNINGAN

Pengambilan BComplex kebiasaannya akan mengakibatkan urin bewarna kuning. Sebabnya, Vitamin BComplex adalah jenis yang larut air. Jadi, kalau tak nak air kencing warna kuning..minumlah air banyak....tambah-tambah pulak menyusu ni memang perlukan air yang banyak...nak maintain banyak susu..

Jadi, warna kekuningan susu ibu tadi juga disebabkan Vitamin BComplex. Ini tak merbahaya. Sebabnya, Vitamin BComplex Shaklee adalah semulajadi dan merupakan Vitamin BComplex dengan Folic Acid semulajadi PERTAMA di dunia...!!! Tahap serapan ke tubuh pon tinggi..

Ok la...sharing simple je malam ni...kepada ibu yang masih menyusukan anak, teruskan berjuang untuk menyusukan anak....

Unik penghasilan susu ibu ni kan..anugerah Allah SWT pada wanita...Bukan semua wanita dipilih Allah untuk menjadi ibu...malah menyusukan anak pon sama....Jadi, bila Allah sudah kurniakan susu untuk anak, maka sudah menjadi tanggungjawab kita untuk sampaikan amanah itu pada anak..

Macam ceramah la pulak...ok, Ju berhenti di sini..hehe...excited nak bercerita lah katakan....hihi...

Ok....sebagai penutup..Ju nak ajak semua Mommies support breastfeeding mom...Doakan mereka kuat, cekal dan tabah untuk menyusukan anak-anak mereka sehingga 6 Bulan ekslslusif dan sempurnakan penyusuan sehingga 2 tahun....sudah dinyatakan di dalam Al Quran..pasti ada berita Hikmah di sebalik saranan itu...

Feel free to contact Ju...panjangkan silaturrahim... Luaskan pandangan....

FB : Juliza Sarif
Fanpage : Sihatnatural Life
Sms/Call/WhatsApp : 013 3081376
Shaklee ID : 888399 (Your Best Consultant & Distributor)


Posted via Blogaway
Share this article:

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..