TAMBAH TENAGA JADI HULK

Teks : Juliza Mhd Sarif



Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera

Alhamdulillah, masih diberi nikmat kehidupan di dunia yang fana da dikurniakan nikmat Islam dan Iman. Walaupun iman tak sekuat mana, tapi bersyukur masih lagi diberikan sedikit keimanan untuk jadi hamba Allah SWT.

Tajuk hari simple dan santai je...Nak jadi HULK..!!! Nak bertenaga macam mana yer..??? Ju wanita, jadi Ju banyak ceritakan perohal wanita lah kan. Harapnya pada pembaca yang membaca dapat la sumbang idea yang lebih bernas yer...=)


Kehidupan Ju, walaupun suri rumah memang tak nafikan letih dan tak duduk diam. Mungkin ramai orang fikir duduk rumah senang..hehe..hakikatnya Ju tiada masa yang selesa untuk ke toilet, nak makan atau pon nak berehat di siang hari...kadang-kadang rindu jugak zaman bekerja pejabat dulu...At least ada masa rest lunch hour..dalam masa sejam tu, boleh makan dengan tenang, solat dan borak kejap dalm 2-3 minit dengan officemate...tak pon sambil buat kerja tu...sekali sekala ada jugak bergurau dan berborak. Tapi, kehidupan suri rumah ni, jauhla dari peluang semua tu...cuma ada kepuasan dapat jaga anak sendiri. Masa anak tidur lah masa paling optimum nak bekerja dengan ofis comel kat rumah ni...hehe....


PENAT...LETIH... memang perkara biasa..maklumla dengan melayan perangai anak-anak kadang-kadang memang mencabar iman kesabaran. Bab letih ni...Ju tak suka nak biar lama-lama. Mesti cari jalan nak selesaikan..kalau tak mau stress duduk kat rumah ni.



Setiap malam...Ju amalkan minum ESP Shaklee. Gambar kat atas tu, kaalu ada bahan la..boleh buat ESP Smoothies dengan buah berries tu...memang sodap sungguh. Dan setiap pagi, Ju memang suka makan kurma 3 biji dengan minum ESP + Nestum....wah..sedap sungguh tekak. Alhamdulillah, memang bertenaga betul. Walaupun malam tidur 2-3 jam jer..siang jangan harap dapat tidur..Ju rasa cergas je.


Inilah gambarn Ju kat rumah. Tengah masak kene dukung anak..haha..rasanya ramai je mommy kat luar sana macam tu. Lepas masak..lawan lari dengan anak, kejar bagi dia makan. Bila dia dah bosan..mula lah kan..nak berdukung pulak.


Adat la kalau ada anak kecik kan..mop lantai tu memang dah jadi WAJIB kene buat...makanan tumpah, dilenyek. Penat ke tak..mop tetap mop..haha....=)


5 CARA  ESP BANTU JADI BERTENAGA MACAM HULK !!!

1. Kandungan protein yang tinggi meningkatkan metabolisme tubuh. Pengambilan ESP sebagai sarapan yang sihat sangat perlu untuk memberikan tenaga sepanjang hari


2. Protein ESP dari sumber tumbuhan Soya NON GMO yang rendah kandungan lemak dan sangat mudah dan cepat menyerap ke tubuh. Gabungan dengan kurma memang sangat berkesan


3. Pengambilan karbohidrat akan mempercepatkan rasa "lapar" nasi. Jadi, bila pagi makan nasi, tengah hari pon perut nak kan nasi jugak. Perut jadi sangat lapar pulak. Protein ESP menyerap ke tubuh dengan baik dan memberikan rasa kenyang yang lama dan perut pon tak terlalu "lapar" nasi. Dari sudut sains nya, boleh tengok gambar kat bawah ni. Lebih jelas dan akan nampak punca kenapa perut jadi "lapar nasi". Jadi, dari masa muda lah kena jaga. Jangan kita "ajar" perut diberi nasi supaya dapat mengawal paras insulin.


4. Asas tubuh kita adalah sel. Dan sel sangat mudah rosak dengan macam-macam pencemaran dan juga cara pemakanan seharian. Tambahan pula, udara kita yang tercemar. Protein sangat diperlukan sel untuk bina tisu otot dan memelihara organ dalam badan. Penyerapan protein ESP sangat membantu memperbaiki sel, dan seterusnya sel yang sihat menghasilkan tisu otot yang berkualiti. Jadi, badan akan lebih kuat dan bertenaga.




5. Pengurangan pengambilan karbohidrat akan mempercepatkan penurunan berat badan. Jika dibandingkan antara badan yang "besar" dan badan yang "slim" pastinya lebih selesa bergerak pantas dengan badan yang lebih 'slim' dan langsingkan. Nak naik tangga cepat-cepat pon boleh berlari. Tambahan pula "extra" tenaga dari protein tinggi soya memang benar-benar membantu badan rasa "ringan" dan rasa "cergas" akan membuatkan badan bergerak pantas. 

Tersenyum Ju sorang-sorang bila tengok gambar kat bawah ni...Ini lah gambaran Ju duduk kat rumah..naik tangga melangkah banyak..bila turun satu-satu. Risau takut jatuh. SAFETY FIRST   !!!




Alhamdulillah, Ju dapat huraikan juga 5 INFO UTAMA bagaimana ESP sangat membantu memberi "tenaga extra" pada badan kita. Pada yang membaca entri Ju ni, sudi-sudikanla bagi pandangan.Sharing is caring...ok..bye..bye..Assalamualaikum....=)

Boleh contact Ju kat mana-mana laman sosial ini...moga boleh bertambah kenalan dan merapatkan ukhwah....aamiin...

Call/Sms/WhatsApp : 013 3081376
Shaklee ID : 888399 (Your Best Consultant & Distributor)


Share this article:

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..