3 TIPS MENARIK MAKAN TENGAH HARI

Teks : Juliza Mhd Sarif

Image result for lunch ideas

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera....

Alhamdulillah, dapat menulis untuk entry kali ini.
.
Memandangkan Ju pernah bekerja di pejabat sebelum jadi suri rumah, Ju nak kongsikan tips pemakanan waktu tengahari.
.
Kebiasaanya, lepas makan "lunch" ramai akan terus sembahyang ( bagi yang muslim dan boleh sembahyang bagi wanita ). Lepas solat pula, bergegas ke workstation..Rehat sekejap, kemudian sambung buat kerja. Lama-kelamaan, ramai yang mengadu perut cepat naik, peha pon cepat naik..pendek kata, "kembang di bawah" lah....Yang paling glemer pula rasa mengantuk bila nak mula kembali menyambung kerja-kerja yang tertangguh sebelum lunch..
.

Boleh cuba tips ini...InsyaaAllah membantu dalam masalah "lemau" nak sambung kerja lepas lunch

Image result for plain water
1. Minum air kosong banyak walaupun rasa tak dahaga. Walaupun duduk dalam hawa dingin dan tak rasa dahaga..tapi  jumlah air yang diserap oleh hawa dingin tinggi. Badan kurang air. Ini akan sebabkan rasa cepat lapar bila masuk tengah hari. Bila rasa lpar, mulalah nak makan banyakkan..?



.Image result for healthy snacks

2. Banyakkan makan snek sihat. Buah, kekacang seperti pistachio, biji gajus, kismis agar mulut sentiasa "mengunyap" supaya kurangkan rasa "lapar" waktu lunch nanti dan dapat kurangkan rasa nak "makan banyak" waktu tengahari.


.Image result for fish oil capsules
3. Boleh amalkan pengambilan minyak ikan atau "fat burner agent". Minyak ikan dapat mengawal selera makan. Tambahan pula minyak ikan berfungsi untuk membakar kolesterol. Ju cadangkan OmegaGuard dari Shaklee. Sangat memberi kesan yang baik jika diamalkan secara konsisten. Tambahan pula, ia dapat membantu menjaga kelembapan kulit yang agak kering dek kerana berada dalam tempat berhawa dingin. Di samping memberi fokus yang baik pada kerja. Di samping itu, boleh juga amalkan pengambilan Lecithin Shaklee yang berfungsi sebagai pemecah lemak dan sangat baik untuk nutrisi saraf otak.


JOm sama-sam tukar pandangan...Sangat mudah nak contact Ju...hanya klik pada pautan FB dan juga Page....nak mudah lagi..boleh contact terus, whatsApp...dan berTelegram pon boleh...


Call/Sms/ Whats App : 013 3081376
Shaklee ID : 888399 (Your Best Consultant & Distributor)
Share this article:

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..