5 RAHSIA BESAR VITAMIN C

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera

Alhamdulillah diberi kesempatan untuk berkongsi kali ini. Disebabkan Ju penggemar Vitamin C, berkongsi perihal Vitamin C akan buatkan hati semakin gembira. Belum ada orang yang berkongsi sesuatu yang mereka suka tetapi hati tidak berasa gembira...

Mengorek kisah Vitamin C, buat Ju makin teruja. Semakin mengenal, semakin rasa istimewa. Selama ini, tidak pernah tahu yang arnab boleh hasilkan Vitamin C dalam tubuh mereka, sedangkan manusia tidak.. Manusia hanya boleh dapatkan Vitamin C dari pengambilan makanan. Makanan tinggi Vitamin C kebiasaannya pastu masam kan. Buah oren, limau nipis, lemon, buah-buahan yang ada rasa masam.


Ada 5 RAHSIA BESAR VITAMIN C. Mungkin ramai yang belum tahu...



1. Sangat Mudah Larut Air
Vitamin C ialah Vitamin yang mudah sangat Larut dalam air. Jadi, tidak akan ada saki baki dalam tubuh badan jika mengambil makanan atau makanan tambahan Vitamin C. Bila Vitamin C mudah Larut dalam air, makan jika ada lebihan maka ia akan keluar di dalam urin. Jadi, pastikan mengambil Vitamin C cukup untuk keperluan tubuh. Rugi sangat kan bila ambil berlebihan, urin pula yang terlebih Vitamin C. Rugi !!! .kelebihan teknologi pelepasan perlahan-lahan (sustained release). Teknologi sebegini sangat memberi impak yang hebat di mana, 100mg Vitamin C akan dilepaskan setiap sejam ke dalam tubuh. Jadi, ianya sangat mengurangkan kerana, tidak berlaku berlebihan Vitamin C di dalam urin jika Vitamin C diambil dalam kuantiti yang agak banyak dalam satu-satu masa. Tetapi, perlu diingat....minum air secukupnya. Jantan culas minum air !!!!


2. Elak Nampak Tua Sebelum Umur
Kalau sebut nama Che Ta...pastu ramai yang kagum dengan kecantikan beliau kan..??? Vitamin C adalah sejenis antioksidan. Ia pembantu tubuh anda melawan radikal bebas yang membuatkan kulit rosak. Radikal bebas sangat terdedah kepada kita. Asap industrial, rokok, kenderaan, udara yang Kotor dan tak kurang juga dari pemakanan. Pewarna, bahan pengawet juga mengundang bahana pada tubuh. Radikal bebas banyak membawa kepada masalah kanser, sakit jantung Dan tidak kurang juga dengan keradangan sendi. Tidak hairan lah jika ramai artis dan wanita  yang obses ingin kesihatan cantik, Muda Dan jelita sanggup mengambil suntikan Vitamin C di wajah. Dengar suntik pun sakit, apatah lagi jika benar-benar menyuntik...Ouchhhh.....tetapi, suntikan sebegini hanya tertumpu pada kulit wajah, sedangkan tubuh secara keseluruhannya memerlukan Vitamin C.

Image result for vitamin c for skin

3. Bantu hasilkan protein tubuh
Protein sangat perlu untuk sel, tisu, otot, organ, tendon dalam tubuh badan. Jika badan kemurahan protein, sudah pastu mudah terasa lemah Dan tidak sihat. Protein sangat penting dalam tubuh. Bermula dari sel membentuk tisu, membina otot Dan juga memberi impak kepada kesihatan organ dalaman. Vitamin C pembantu tubuh menghasilkan protein sihat untuk keperluan dalaman tubuh. Hebat kan...!!!


4. Darah dalam tubuh
Vitamin C membantu pembentukan sel darah merah dalam tubuh. Ia membantu meningkatkan penyerapan zat besi ke dalam tubuh untuk membentuk hemoglobin dalam sel dsrsh merah. Mungkin Vitamin C terkenal dengan petua mencantikkan wajah, tetapi hakikatnya sebenarnya ianya lebih daripada INGIN TAMPIL CANTIK. Kepada penderita gusi berdarah, tubuh anda sangat perlukan Vitamin C. Vitamin C boleh membantu mengurangkan masalah gusi berdarah anda.


5. Selsema dan demam
Merimaskan selsema..??? Hidung berair, bersin, sakit kepala, Dan suara yang kurang enak....seakan-akan sengau kan...?? Jika pekerjaan yang menuntut  untuk selalu berhubung dengan orang awan, masalah selsema memang sangat merimaskan. Mengamalkan Vitamin C bukan menjamin yang anda tidak akan selsema, tetapi dapat membantu memendekkan tempoh selsema. Jika kebiasaannya selsema 3-4 hari, kepada pengamal tegar Vitamin C anda akan alami selsema hanya satu hari... berbeza bukan...??


Image result for vitamin c for cold


Rahsia...yang bukan lagi rahsia.... 5 rahsia BESAR sudah terungkai....Jom dapatkan segera Sustained Released Vitamin C segera..

KESIHATAN ADALAH KEBAHAGIAAN

Shaklee...Always Safe, Always Work and Always Green

Image result for get in touch

Fb : Juliza Sarif 
Call/ sms/ whatsapp / telegram : 0133081376
[ID : 888399] Your Best Trusted Consultant & Distributor

Share this article:

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..