TAK BOLEH MAKAN SAMBAL BELACAN

Teks : Juliza Mhd Sarif

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera

Alhamdulillah, diwaktu dhuha ini Ju berkesempatan nak menulis pasal sambal belacan. Ju bukan lah kategori orang "kuat makan pedas". Tapi, sambal belacan memang antara makanan kegemaran yang sangat menyelerakan bila dicicah bersama ulam-ulaman.

Image result for sambal belacan
Suami pulak, kalau dibuat sup atau masak lemak labu...memang kene ada sambal belacan katanya..barulah "kick"..kalau takde..memang tak menambat selera..

Alkisahnya..Ju memang selalu menahan hati je tengok sambal belacan...rasa geram je nak makan..nak cicah ulam...tapi...lepas tu..tahan je lah azab kegatalan nya...muka dan badaan-badan..habis gatal...jadi, memang terpaksa menahan nak makan sambal belacan nih....kadang-kadang buat untuk tetamu dan juga adik beradik yang datang ke rumah.

Image result for sambal belacan

Memandangkan Ju masih menyusukan anak, Ju memang ambil makanan tambahan Alfalfa Shaklee sebagai "milkbooster" dan juga Sustained Relesed Vitamin C Shaklee untuk kuatkan imun tubuh. Ju jenis badan yang agak sensitif. Cuaca tak menentu..memang boleh buatkan Ju demam. Dengan ada anak kecik\l, demam ni memang kalau boleh nak elak. Selsema apa tah lagi...Kesian kan anak bila berjangkit...

Ju perasan, sejak amalkan alfalfa dan Vitamin C..memang Ju dah jarang bersin dan demam. Alhamdulillah. Mula-mula tak perasan sangat..tapi suami Ju yang kata..."sekarang ni Ija dah jarang bersin waktu subuh. Kalau masa mula-mula kawen dulu, asyik nak bersin je pagi subuh.."

Alhamdulillah....anugerah kesihatan memang keperluan semua orang. Siapa sangka, nak kuatkan badan dan nak galakkan banyak susu untuk Si Soleh Taufiq...Allah bagi bonus lain pulak...Sekarang ni...dah tak risau sangat bila makan sambal belacan....Sedap tau sambal belacan...siapa tak cuba...memang hilang nikmat makan...!!!


kannnn...perasaan Ju sama lah macam Cik Hani kita ni...dah lama mencari penawar dan juga petua-petua nak kurangkank dan hilangkan resdung...rupa-rupanya dengan mencari milkbooster Allah temukan jawapannya...alhamdulillah..penawar yang ditunggu..

ok, Ju nak sambung kerja-kerja lain yang masih terbengkalai. Kalau anda ada masalah macam Ju...tapi sampai sekarang belum jumpa penawar gatal-gatal hidung dan badan..Boleh contact Ju..kita share pengalaman dan bertukar pandangan. Rugi akalu ada seidkit ilmu kita simpan sorang-sorang kan...? Berkongsi lebih baik.....Sharing is caring...



Call/Sms/ Whats App : 013 3081376
Shaklee ID : 888399 (Your Best Consultant & Distributor)

Share this article:

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..