TIPS MENEGANGKAN PAYUDARA SECARA SEMULAJADI -PART 2

Teks : Juliza Mhd Sarif

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera

Alhamdulillah, dapat menulis lagi. Dapat lagi berkongsi sambungan tips menegangkan payudara.

Entri sebelum ini, Ju dah berkongsi 3 tips. Jadi, hari ini Ju sambung lagi 2 tips menarik.


ANTARA 10 REMEDI YANG BOLEH DIAMALKAN IALAH"


4. Timun & kuning telur

Image result for cucumber and egg yolk for breast
Masker untuk payudara. Timun sangat membantu dalam memperbaiki sel dan juga melembapkan kulit. Sel sel kulit yang mati akan ditanggalkan. Dengan  telur yang membantu "nourish your skin" sangat membantu menegangkan kembali payudara. Kuning telur yang kaya dengan protein dapat membantu memberikan nutrisi protein yang penting untuk sel payudara.


Cara-cara:
Kisarkan timun dan kemudian campur dengan kuning telur. Boleh juga campurkan dengan butter atau yogurt untuk dijadikan pes. Kemudian, sapulah di bahagian payudara dan biarkan selama 20 minit dan basuh selepas ianya kering.


5. Putih telur

Image result for cucumber and egg yolk for breast

Biasakan dengar masker putih telur untuk disapu di muka. Dapat membantu membuang "blackhead" pada wajah. Untuk payudara, ianya sangat membantu menegangkan kembali kulit di payudara.
Cara-cara:
Pukul putih telur hingga kembang dan masukkan yogurt atau madu. Kemudian sapu pada payudara. Biarkan selama 20 minit, kemudian basuh.

Ramai juga wanita yang risau dengan keadaan payudara yang semakin mengendur akibat dari diet untuk menurunkan berat badan. Tubuh seperti menggelebeh dan payudara pula mengendur. Kalah orang tua !!! Pasti merisaukan bukan..???

Untuk menurunkan berat, sudah pasti lemak yang perlu dibuang dan otot yang masih tetap teguh di badan. Bayangkan bagaimana keadaan tubuh yang sudah kehilangan lemak, tetapi kekurangan otot..??? Menggelebeh..macam gambar kat bawah ni..nak kata Abang Sador pon bukan...tapi ada la jugak sikit-sikit six pack tuh kan...??


Bahagian R&D Shaklee sudah mengkaji mengenai masalah obesiti dan pemakanan serta nutrisi yang sangat-sangat diperlukan untuk membina tubuh yang sihat selepas menurunkan berat dan membuang lemak jahat di dalam badan. CINCH SHAKE SHAKLEE adalah pilihan yang tepat. Dengan kehadiran Leucine yang membantu membina otot tubuh serta mampu memberi rasa "kenyang" yang lama sangat menjadi pilihan ramai. Bukan sahaja wanita selepas melahirkan anak dan idamkan bentuk tubuh yang menarik, malah kaum lelaki juga tak ketinggalan...!!!! Boleh baca di pautan ini mengenai Cinch Shake Shaklee yang super awesomw ini...

Alhamdulillah, dapat menaip untuk perkongsian hari ini. Semoga bermanfaat untuk semua. Nantikan sambungan untuk tips 6-10 di lain entri ya. .Setakat ini tulisan Ju untuk hari ini. Feel free untuk contact Ju..nak bertukar pandangan, bagi idea untuk penulisan yang lebih baik dan apa-apalah sahaja sharing yang menarik...sharing is caring...^____^


Call/Sms/ Whats App : 013 3081376
Shaklee ID : 888399 (Your Best Consultant & Distributor)

Share this article:

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..