Jambu Batu Merah Sungei Wangi

Teks : Juliza Mhd Sarif

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..


Alhamdulillah, minggu lepas Ju sekeluarga ke Sitiawan, Perak. Dah memang jadi kebiasaan, akan singgah ke kiosk Ladang Jambu Batu Merah di Ladang Sungei Wangi Sime Darby.

Kata suami Ju, inilah terletaknya satu-satunya ladang jambu batu merah di Malaysia. Kalau betullah kan...memang kira bertuah lah kami ni.

Biasanya kami akan beli setong (5Liter) air jambu batu merah. Memang special sebab ianya tanpa bahan pengawet. Jambu batu merah diproses dengan gula dan ditambah pemekat. Memang sedap rasanyaa. Murah pulak. RM 17 setong.

Jambu batu merah memang kaya dengan vitamin C. Lebih tinggi dari buah oren dan limau. Selain itu, jambu batu merah tinggi antioksidan.

Minggu lepas ada pulak dijual jambu batu merah yang belum diproses. RM 2/kg. Murah..memang murah....


Balik rumah, apa lagi...kupas dan buang bijinya. Sedap. Lagi sedap dari jambu batu biasa yang Ju beli.

Badan manusia perlukan Vitamin C setiap hari. Jadi, kalau nak mudah, senang dan berkesan pada tubuh, Ju galakkan ambil Vitamin C dari makanan tambahan. 

Vitamin C keluaran Shaklee memang memenuhi keperluan. Ditambah lagi dengan teknologi ''sustained release''. Teknologi ini membolehkan sebiji tablet Vitamin C dapat melepaskan 100mg Vitamin C selama sejam. Ini bermakna dengan satu tablet Vitamin C, badan akan dibekalkan dngan Vitamin C selama 5 jam. Hebat bukan..?? Vitamin C sangat penting untuk membantu tingkatkan pertahanan imun tubuh di samping merangsang kolagen dari bawah kulit.

Terlalu mudah untuk mendapatkan Vitamin C Shaklee. Konsultasi percuma dan tawaran harga yang istimewa untuk pengguna Shaklee semua. 


Feel free untuk contact Ju..nak bertukar pandangan, bagi idea untuk penulisan yang lebih baik dan apa-apalah sahaja sharing yang menarik...sharing is caring...^____^


Call/Sms/ Whats App : 013 3081376
Shaklee ID : 888399 (Your Best Consultant & Distributor)




Share this article:

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..