ANAK SIHAT DAN CERDAS

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera..

Memiliki anak sihat, comel, pintar, cergas dan cerdas memang impian ibubapa. Mana ibu bapa yang tak mahu anak sebegini kan..??

Untuk memiliki apa yang diinginkan, bukanlah semudah yang disangka. Anak-anak kian membesar dengan pelbagai kerenah, selere makan yang berubah dan juga hanya suka makan apa yang sedap di tekak. Khasiat..?? Hanya ibubapa yang boleh berfikir bab 'khasiat'. Anak kecil ahanya tahu apa yang mereka "suka" sahaja.

ANAK KURANG SELERA MAKAN

Memujuk anak untuk makan, ada kalanya menguji kesabaran. Ibu yang sudah bersungguh-sungguh mencari resepi, mengubah resepi hampir setiap hari, bertukar pandangan dengan rakan-rakan dan tak kurang juga dengan mengamalkan petua-petua dari kenalan dan atuk nenek.

Ada masa kecewa dengan "hasil" usaha yang sudah bersungguh. Ada kalanya sangat mengecewakan. Risau melihat saiz anak yang semakin "mengecut" dan juga tak kurang juga dengan sindiran kata-kata yang hebat..Pedih hingga ke ulu hati !!!

MEALSHAKES sangat membantu ibubapa yang kerisauan dengan keadaan anak yang sangat "memilih" makan.Kandungan vitamin penting, serat dan juga prebiotik yang sangat memberi kesan "teruja" pada ibu ayah. 


Bukan sedikit yang mencuba, tetapi sudah ramai yang teruja hingga jadikan ia minuman "WAJIB" satu keluarga. Yessss...Mealshakes For All.. Dari anak berusia setahun lebih hingga ke warga emas. Tetapi, janganlah pula disamakan pengambilan Mealshakes yang berbeza usia..



OTAK BERGELIGA

Image result for brilliant brain

OMEGAGUARD memang selari dengan namanya.."GUARD" dalam istilah Inggeris adalah menjaga, mengawal. OmegaGuard memang benar-benar jadi "pak Guard" untuk seisi keluarga.Kanak-kanak yang semakin membesar, ada masa melalui juga keadaan seperti orang dewasa. Ada masa riang, sedih, tak de mood, kurang fokus dan lesu. Omega sangat membantu masalah ni semua...

Image result for kids not focus


Kalau nak tahu kanak-kanak yang dari kecik diajar makan OmegaGuard ni lebih awesome dari orang dewasa. Just imagine, kanak-kanak tak tahu telan kapsul, mereka lebih gemar nak kunyah sesuatu. Jadi, mengunyah Kapsul Omega memang boleh diajar pada kanak-kanak..Bukan semua kanak-kanak yer...tapi kebanyakannya boleh... Orang dewasa..???? Rasanya ramai yang tak sanggup..hehehehe
Image result for focus


Kanak-kanak paling ramai hadapi masalah eczema. Kulit mereka sangat sensitif. Dengan adanay DHA dan EPA dalam OmegaGuard Shaklee, sudah ramai ibubapa tak perlu lagi "pengunjung farmasi" mencuba dari satu krim ke satu krim,  dari satu ahli farmasi ke satu yang lain untuk masalah eczema anak mereka.


Image result for kids eczema

Dan...oh no..!!! Rejim steroid dan "drug base" pada krim kulit dan juga ubat untuk mengawal eczema...Bayangkan jika masalah eczema anak yang kronik hingga terpaksa "meredah" rejim krim steroid dan juga ubat... Kasihan kan..kasihan pada tubh mereka yang masih comel terpaksa "menadah" ubat.


GULA GULA SEDAP UNTUK ANAK-ANAK

Image result for sweets
Fitrah kanak-kanak memang gemarkan gula-gula. Bukan semua, tetapi kebanyakan mereka begitu. Dengan pelbagai rasa masam dan manis, cukup membuatkan mereka gembira tersengih-sengih kegirangan. Gula-gula dengan pelbagai perasa dan pewarna...cukup BAHAYA untuk mereka. jadi, boleh cegah !!! Cegah dari awal. Kita tak mampu melawan kehendak mereka jika itu sudah menjadi "kesukaan" mereka, tetapi ibu ayah boleh menukar "jenis gula-gula" untuk anak-anak.


Vitamin C Chewable Shaklee sangat sensuai menjadi gula-gula masam manis untuk anak-anak manja. Dengan rasa yang sedap, boleh dihisap dan dijadikan sumber vitamin C untuk tubuh anak-anak. Ingat ya, tubuh tak dapat hasilkan Vitamin C, hanya boleh melalui makanan. Jadi, jadikan gula-gula Vitamin C sebagai "perisai" tubuh anak. Vitamin C sangat penting untuk sistem imunisasi tubuh anak. Jadikan tubuh anak "kebal" dengan gula-gula Vitamin C.

Melihat anak cerdas, aktif dan sihat bukanlah semudah berangan. Ia perlukan ilmu, pengirbanan dan jiga kesabaran. Mana mungkin nakkan sesuatu yang baik uasahanya sekadar biasa-biasa sahaja...



Call/Sms/WhatsApp/Telegram: 013 3081376



Share this article:

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..