5 CARA MUDAH ATASI SELSEMA

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera

Masa pegang ialah masa mengopi atau mengeteh yang seronok. Apatah lagi bila bersama keluarga di hujung minggu. Dengan hirupan kopi panas atau teh panas, dita!bah dengan kuih ringkas seperti cekodok pisang, pisang goreng Dan tak kurang juga cekodok bilis yang memang boleh membuatkan masa borak santai bersama keluarga semakin meriah. Nampak ringkas sahaja, tetapi is masa yang sangat berkualiti untuk membina keharmonian keluarga.

Musim jerebu hampir pilih. Boleh dikatakan jerebu adalah seakan-akan " musim tahunan " yang melands negara. Yang paling kasihan adalah golongan kanak-kanak Dan juga warga emas.



Image result for selsema

Saya ingin berkongsi tips untuk semua bagaimana saya mengatasi masalah jerebu yang menyebabkan sakit tekak, demam Dan selsema yang boleh tahan juga penangannya.

1. Performance Drink
Memang berbeza dengan minum air minuman bertenaga yang ada di pasaran. Kebiasaannya air tenaga yang dijual mengandung gas bikarbonat, paras gula yang tinggi Dan juga kurang sesuai untuk kanak-kanak. Berlainan dengan PD. Is lebih mesra perut Dan juga umur. Dari kanak-kanak berusia setahun lebih hingga ke warga emas, is sangat sesuai untuk dijadikan amalan minuman elektrolit Dan memberi kesegaran pada tubuh badan. Dengan rasa Oren sebenar, tanpa Pewarna Dan perisa kimia ianya tidak memberi rasa kurang selesa di tekak makanan pesakit sensitif seperti gastrik juga sangat "mesra" dengan performance drink. Jadi, di waktu demam, cuaca tidak menentu, atau selsema elok di amalkan minuman berkhasiat ini.



2. Nutriferon
Tubuh kita secara semulajadi mempunyai interferon yang berfungsi membantu tubuh melawan serangan virus, kuman dan mikroorganisme. Ia membantu badan mempercepatkan tindakbalas imun tubuh Dan juga interferon dengan serangan. Sangat mudah mengambil interferon. Hanya buka satu sachet serbuk interferon Dan boleh terus dituang ke dalam mulut Dan minum dengan air suam. Bagi kanak-kanak pula elok buat bancuhannya air nutriferon Dan gunakan syringe untuk memasukkan ke dalam mulut Anak. Usah risau tentang rasanya....Rasanya manis-manis ala ala buah sahaja.

Image result for immune booster

3. Sustained Release Vitamin C
Ramai sudah mengetahui Vitamin C sangat diperlukan tubuh semasa diserang demam. Demam panas, demam selsema makanan alahan seperti resdung, sinus, Dan tidak kurang juga dengan asthma. Pengambilan Vitamin C secara konsisten setiap hari dapat mengelakkan jangkitan. Bukan bermakna anda tidak akan berjangkit langsung, tetapi kelebihan pada tubuh yang sentiasa mendapat Vitamin C ini ialah tempoh untuk anda penderita dengan serangan demam akan lebih pendek. Kebiasaannya jika demam boleh sampai 3-4 hari baru kebah, dengan konsisten Vitamin C...mungkin 1-2 hari sudah kebah. Berbeza bukan...?

Image result for vitamin c


4. Vita C Chewable

Image result for selsema
Ini sangat menarik untuk kanak-kanak. Kebiasaannya kanak-kanak memang gemarkan gula-gula. Mudah saja. Konsistenkan Anak anda dengan Vitamin C sebagai gula-gula harian mereka. Di samping melayan kehendak mereka, ia juga boleh membuatkan imun tubuh Anak.


5. Multivitamins Vitalea


Image result for selsema
Ini sebagai "energy booster". Kebiasaannya, jika badan diserang selsema, selera makan akan berkurang. Dengan pengambilan multivitamins ini, nutrisi tubuh yang semakin berkurang dapat dilengkapkan Dan seterusnya membantu tubuh untuk lebih cepat pilih.


OK...sudah cukup 5 tips yang menarik untuk dikongsi. Jangan ambil mudah perihal demam. Mungkin tubuh masih Muda anda merasakan " tak apa" Dan tak perlu ambil kisah sangat. Cukup sekadar menelan panadol, berehat dan segalanya akan pilih. Tetapi, ingat...badan kita bukanlah robot. Sayangi tubuh badan anda. Banyak lagi tanggungjawab kita di muka bumi yang belum selesai. Tubuh pinjaman inilah yang akan menunaikan semua tanggungjawab itu semua.

KESIHATAN ADALAH KEBAHAGIAAN

  Always Safe, Always Work and Always Green

Image result for get in touch

Fb : Juliza Sarif 
Call/ sms/ whatsapp / telegram : 0133081376
[ID : 888399] Your Best Trusted Consultant & Distributor



Share this article:

No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..