Sunday, 16 April 2017

PETUA BABY KENTUT

Alhamdulillah....dah genap sebulan Kak Ju berpantang. Secara rasminya kak Ju bukakan sarung tangan adik. Haa..biar bebas jari jemari comel tu....

Sebelum tu,dah potong siap siap kuku adik...biar pendek....taklah dia cakar muka dia bila jari jemari comel tu...pegang muka dia sendiri...hihi...

Okeh...kali ni Kak Ju nak share pasal kisah kentut adik....kentut pun nak citer ke...? Mesti...mesti nak citer...sebab, ramai je parent yang "jem" kejap bila baby kurang kentut, perut berangin...pastu meragam setiap masa.......kita pun boleh stress....yer tak

Ni kisah adik kentut....sudi.sudikan membaca ye...hihi...

K.ju perasan, 2-3 hari lepas adik tak kerap kentut macam selalu...pastu selalu sangat muak susu....dalam hati...budak ni minum terlebih dah ke...toing toing kepala berputar fikir kan hal muak susu...huhu

Malam kelmarin...dia susah sangat nak tidur...kejap kejap je....sampai dah tengah malam pun sama....tak lena sangat...

Last last...panaskan iron, tuam perut,urut kaki,tapak kaki....terkentut2...kuat pulak tu...macam orang dewasa....hihi...nak gelak pun ada...tapi dah tengah malam kan...senyum je lah dia kentut besarrrr...kita pun rasa lega dengar bunyi...potttt!!

Malam tadi, genap sebulan...k.ju telan #jamu #herblax.....herblax ni...gabungan 9 herba tau...khas cuci perut,usus...ada pulak alfalfa dalam herblax tu.....alfalfa ni bagus tau....bagi rapat miss V....haaa....gitu...kasi gripppppp....macam anak dara...

Pagi tadi...kemain adik kentut2...alih sikit kentut, ngeliat kentut...macam baru baru balik hospital ritu..kuat kentut.....perut k.ju pun sedap.....rasa leper plak...sebab segala sisa pepejal dalam usus dah terlepas buang...belum pakai bengkung dah rasa leper perut..best ker...syok macam tu..?

Best jamu herblax ni....dah kata jamu kan...kene lah ambik ikut kesesuaian dan keserasian baby...yer tak.....alhamdulillah....ibu memang suka herblax.... Adik pun nampak ok..bak kata bidan...tak lah "panas" sangat herblax nih....kalau panas,mau cerry berry dah adik kann....ada orang,panas sangat makan jamu...susu badan jadi drop..alhamdulillah...production susu maintain je.

Jamu best...nak lagi best...telan jamu #alfalfa.....alfalfa ni..penangan dia untuk orang dah kawen ni...seganlah sikit nak citerr....:-*

Kisah kisah wanita...kita bcg bisik bisik je...nak bisik kat wasap pun boleh....



No comments:

Post a Comment

Terima kasih bagi feedback..ceria selalu..

Popular Posts